Good Morning October 06, 2006!

  1. Good Morning!

    Come on in everybody. Say with me - all together:

    "It's FRIIIIIIIIIIIIIIIDDDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAYY!"

    So here's a special treat for you - song of the day! There guys were truly phenoms in their day and age - heck, I still think they are! Hard to believe when you actually look at them that they were considered the "bad boys" of their age :chuckle No denying that they truly revolutionalised rock music forever though

    One of my top five all time favourite bands ever...


    Anyways, nothing much today.
    Aunt begins her series of chemo and radiation today. 2 weeks delayed, but it can't be helped. Atleast it starts today.

    I'm going to go ahead and tell the surgical floor that's hiring me "ok". Monday should be paper work and orientation and stuff.

    Am I working already?
    •  
  2. 24 Comments

  3. by   Spidey's mom
    Hi Roy I'll say a prayer for your aunt . . .

    That song is not one of my favs but definitely showcases great guitar playing.

    Wow, Roy has a job!

    Off to bed - Happy Friiiiddddaaaaayyyyy!

    steph
  4. by   Logan
    Good Morning folks!

    Actually it's waaaaaaay past my bed time ... but I just can't seem to fall asleep. It's been a while since I posted here.

    I enjoyed today's "song of the day"! Thanks! Been a while since I heard Bonham banging on them skins! He was one heck of a good drummer.

    I've got nothing planned for the day other than the usual housework and the kids. I plan to return to work on Monday!

    Thanks,
    Matthew
  5. by   RainDreamer
    Hey there Roy, Steph, and PITA ... err Matthew. Hope yall sleep well!

    Roy, you got a job?! How exciting! What kind of job? Uh, a nursing job, duh! But no seriously, what kind of floor? Congrats!!

    Still a few hours before I go to bed. I'm wide awake tonight, as I slept quite a bit after I got off work this morning. Worked the last 2 nights ..... had pretty good nights. We're so busy, our unit has been crazy. I have tonight and tomorrow off, then go back Saturday. Gonna enjoy tonight off and catch up on some TV shows.
  6. by   Logan
    Quote from RainDreamer
    and PITA
    Heeey! You aren't supposed to call me that, remember? :chuckle

    Just kidding
    I see that you work NICU - something I could never bring myself to do!

    Quote from RainDreamer
    Still a few hours before I go to bed. I'm wide awake tonight, as I slept quite a bit after I got off work this morning. Worked the last 2 nights ..... had pretty good nights. We're so busy, our unit has been crazy. I have tonight and tomorrow off, then go back Saturday. Gonna enjoy tonight off and catch up on some TV shows.
    The perqs of being a "working woman" eh?

    Enjoy your time off!
    Last edit by Logan on Oct 6, '06
  7. by   RainDreamer
    Quote from Logan
    Heeey! You aren't supposed to call me that, remember? :chuckle

    I see that you work NICU - something I could never bring myself to do!

    The perqs of being a "working woman" eh?

    Enjoy your time off!
    Every time I tell someone I work NICU, I get that response ..... "I could never do that". I love it though. Last night one of the mom's said to me "thank you for taking care of my baby tonight". Awwww, just melts my heart. Very rewarding.

    I see you work peds ..... brave man! At least my patients can't talk back, lol.
  8. by   Logan
    Quote from RainDreamer
    I love it though.
    Awesome! I'm glad you like it

    Quote from RainDreamer
    Last night one of the mom's said to me "thank you for taking care of my baby tonight". Awwww, just melts my heart. Very rewarding.
    And it's not a very "advertised" part of nursing is it? My director keeps Christmas cards from families. There are a couple of familes that have been sending him cards for over 15 years .... all because he took care of their kid for 3 days!

    Three days working an 8 hour shift each - and you end up having such an impact that the family puts you on their Christmas list for the next 15 years and counting?

    Which other job do you get to have such an impact on total strangers?

    Quote from RainDreamer
    At least my patients can't talk back, lol.
    Hahaha! LOL. Nothing brave about it m'lady! A lot of it is "force of habit". But you and I both know that we go through some really gut wrenching times ... especially if you have kids of your own.

    However, my kids are my actual inspiration to continue doing peds - despite the hardship and heartbreak. As a parent, it helps empathise with other parents who have sick kids.

    But I'll admit that there are days when I actually have dark, foreboding thoughts about my job and have urges to quit. I agree with those who say - "having children changes you forever".

    Wow! Listen to me ramble! See what a lack of sleep does to me?
  9. by   Roy Fokker
    Quote from Logan
    Which other job do you get to have such an impact on total strangers?
    See, I agree!

    I can think of few other jobs - but none close to ours!

    cheers,
  10. by   RainDreamer
    Quote from Logan
    Hahaha! LOL. Nothing brave about it m'lady! A lot of it is "force of habit". But you and I both know that we go through some really gut wrenching times ... especially if you have kids of your own.
    Yeah, there are definitely times that tug at your heart. And I don't have kids yet, so I can't imagine how much more intense it would be in that aspect. But my heart literally breaks for some of these parents.

    I don't know what it's like to have a sick kid in the hospital, but I do remember being a sick kid in the hospital ..... scary times and the nurses made an unbearable time a little bit more bearable.
  11. by   jmgrn65
    Hello all
    Roy thanks for the song of the day... What type of floor are you going to be working? Exciting isn't getting your first nursing job. Congrats.
    Rain and Logan, I commend you I don't do peds, I just cant stand to hear them cry let alone sometimes be the reason I did have some (very Little) experience when I worked in a small ent surgery center so I got a taste and it just verified what I knew. I will stick with my cardiac/critical care patients. But we cant all like to do the same thing right? It takes all types.
    Now I am rambling it must be catching... thanks logan lol
  12. by   Fun2, RN, BSN
    Mornin' y'all!


    I had to deal with Kirsten (now 15) in the hospital for a week when she was 9 days old. ....Very, very rough time for sure!



    Meds check-off today. We're having Kaylee's "Friends" party tomorrow. Her birthday was actually Labor Day, but we put it off because of the holiday, then DH had to go out of town for two weeks. (We did have a small family party on her birthday.)



    Anyway, other than that, studying is on the agenda all weekend!!!!!!! Kirsten will be going to her friend's house in our old town to spend the night tomorrow night & go to homecoming with her boyfriend in our old town. We'll rely on them to take pics this time, and then he'll come to our house to take pics in a couple of weeks when it's Kirsten's school's homecoming.




    Gotta get some studying in this AM before check-off time.....Y'all have a good one!
  13. by   GooeyRN
    Good morning! I don't yet have anything planned for today. Hopefully maybe dh and I can watch a movie or something fun this evening. But I don't think the little one will let that happen.
  14. by   rninme
    Morning all !

    Was sleeping quite peacefully...lol....night-owl that I am....til DH decided to wake me up.....please direct me to the nearest coffee pot...

    Stayed up late working on paper...yes, it's done...lol....1st draft anyway....too tired to mess with it at the moment....so I am going to play hooky for awhile and cruise the BB's....see what I have been missing.

    BBL

close