Dog name

  1. ok...as most of you know we lost Dasiy Mae in a tragic accident...(see my 12stepping thread on that topic... ) and as you may or may not know, we got a puppy in an attempt to heal...it was the general consensus of eneryone around me/us that we needed to do get another dog, and do it sooner rather than later...kinda like getting back on the horse...anyhoo...we got a purebred german shep puppy..little girl...she's 2 1/2 months old....
    now, here's the dilemma that i am seeking assistance from my siblings here.....
    we are going to register her...need to come up with a gangly AKC name for her....would like to have one with a touch of humor or meaning....we call her Halle (pronouced Haylee)
    Her mommy's name is Jada Blue. Her daddy's name is Hercules Zeus. Here are some pix to help get the creative juices flowing:
    •  
  2. 43 Comments

  3. by   Beach_RN
    OH....she's sooooooo adorable..... I just wanna squeezer her!!
  4. by   sunnygirl272
    Originally posted by B_Matt
    OH....she's sooooooo adorable..... I just wanna squeezer her!!
    tee hee.. to heck with squeezing her...help me come up wioth her akc name..lol...
    she really is a good dog... alittle imp...too smart for her own good sometimes...but she is great...
  5. by   Beach_RN
    Sorry.... Sunnygirl... We are not really creative with dog names!

    Our lab is called "Boomer"... My Hubby always saids.. next dog will called either Simba or Mufasa from the Lion King... he loves that movie... and the names!
  6. by   SmilingBluEyes
    my Golden Retriver's AKC name is "Glennen's Cascade Myst ". (I took this from her original breeder name, Cascades for the mountains we live near, and Myst cause she is so light, blond and fluffy). This is how I came up w/her AKC name. her everyday name is Ashley. Think of where you are, where your dog comes from and any really interesting or sweet attributes or history your dog has. Read of her parent's names and any thing you know about them.... It will get you thinking. It took me a couple weeks to come up w/Ash's name. Good luck. Your pup is beautiful.
  7. by   Lausana
    With our dogs we incorporated their parent's names with theirs for the registered name, so if she was my pup (and since she's so precious I might try to steal her :chuckle ) I'd say Zeus' Halle Jade or Jada Blue's Herculean Halle --ok that one's kind of silly unless she's going to be a gladiator dog.

    She's such a pretty girl, hope you find a creative name for her!
  8. by   sunnygirl272
    Originally posted by Lausana
    With our dogs we incorporated their parent's names with theirs for the registered name, so if she was my pup (and since she's so precious I might try to steal her :chuckle ) I'd say Zeus' Halle Jade or Jada Blue's Herculean Halle --ok that one's kind of silly unless she's going to be a gladiator dog.

    She's such a pretty girl, hope you find a creative name for her!
    thanks, leslie...i can just picture her as a gladiator dog....lmao....
    hmmm...maybe something Halle Blue..or Halle Blue something,,,,hmmm.....
  9. by   Mattigan
    My dogs name is Mattigan Hope McKenzie ( the last 2 coming from the parents names). She is called Mattie. It doesn't matter at all since her papers are on top of the refrig. and I never sent them in. I knew I was having her spayed as I don't intend to become a breeder and she is not show quality so no reason to register her.

    Just something to think about.

    She is an adorable puppy and I'm glad she found you.It was obvious how much Daisy Mae was loved and I think Halle is very lucky.
  10. by   LasVegasRN
    I kinda like that Halle Blue...
  11. by   kaycee
    How about Halle Mae Blue, or
    Daisy's Halle Mae Blue.
    In could be in memory of sweet Daisy Mae.
    She is a gorgeous baby by the way!!!
  12. by   adrienurse
    Some names that I like:

    Biscuit, Rufus, JuneBug, Newfie (he's a lab, isn't he)
  13. by   Dplear
    Irza flopping Halle (ears a flopping)

    Dave
  14. by   OBNURSEHEATHER
    Originally posted by kaycee
    How about Halle Mae Blue, or
    Daisy's Halle Mae Blue.
    In could be in memory of sweet Daisy Mae.
    She is a gorgeous baby by the way!!!
    I can't think of anything wonderful, but I was thinking that whatever it is, it should be in memory of Daisy. :angel2:

    Let us know what you decide!

    Heather

close